«БелДжы»: ці чыноўнікі нешта хаваюць, ці мы чагосьці не разумеем

Не трэба быць інжынерам, канструктарам або маркетолагам, каб прадказаць, чым скончыцца задума з выпускам легкавых аўтамабіляў на «БелДжы». І для гэтага не абавязкова ведаць аб надзённых праблемах новага завода.
Хапае і іншай інфармацыі, якая дазваляе зрабіць неабходныя высновы. Вось адна з іх — 6 красавіка Саўмін пастанавіў даць «Беларусбанку» гарантыі ў пагашэнні крэдыта МТЗ.

Цікава, што крэдыт у аб’ёме 91,6 мільёнаў еўра быў выдадзены ў мінулым годзе для рэфінансавання запазычанасці перад «БПС-Ашчадбанкам» са спагнаннем працэнтаў у памеры не больш за 8,5% гадавых.

Іншымі словамі, Мінскі трактарны завод не можа абысціся без дапамогі ўрада. Калі ўзгадаць, колькі гадоў МТЗ быў у лідэрах краіны па стратах, то становіцца відавочным, што ва ўмовах нармальнай рынкавай эканомікі прадпрыемства даўно б стала банкрутам.

МТЗ, у якога за плячыма больш за 70 гадоў традыцый і тэхнічных распрацовак. У якога ў штаце куча спецыялістаў — людзі, якія сапраўды нешта разумеюць у трактарах і ўмеюць іх рабіць. Але нават гэта не дапамагае заводу быць паспяховым і зарабляць для Беларусі грошы.

Аналагічная сітуацыя з МАЗам. Тыя ж 70 гадоў традыцый, кваліфікаваны штат спецыялістаў і ўсё таяа ж куча праблем, якія вырашаюцца толькі за кошт падаткаплацельшчыкаў.

Адсюль пытанне: калі ў нас не вельмі з грузавікамі і трактарамі, то з якога перапуду ў рамках існуючай сістэмы стане выдатна з легкавушкамі, якія тут, па сутнасці, не ніколі выраблялі?

У Беларусі толькі плануюць стварыць канструктарскае бюро легкавых аўтамабіляў. Віцэ-прэм’ер Уладзімір Сямашка сказаў нядаўна: «Неабходна набіраць, вучыць людзей, павышаць кампетэнцыю ў аўтамабілебудаванні. Такая няпростая задача думае, што вырашыць».

І добра, калі б «БелДжы» апынуўся недзяржаўным праектам, калі б укладваўся ў яго прыватнік, які прывёў бы дасведчаную каманду спецыялістаў і ўзяў бы на сябе ўсе рызыкі. Дык не, усё робіцца па ранейшай схеме.

Вось і новага кіраўніка прывялі з Мінпрама. Кіраўніка, які ўшчыльную не займаўся вытворчасцю легкавых аўтамабіляў. З Мінпрама, які не можа выцягнуць з бездані МАЗ і МТЗ з вялізнымі традыцыямі.

На рынку легкавых аўтамабіляў шалёная канкурэнцыя. Нядаўна банкруцтва перажылі такія легенды як тыя ж General Motors Chrysler. А беларускія ўлады хочуць з наскоку пацясніць іншых на рынку сваім аўтамабілем.

Ці то мы чагосьці не разумеем, ці то яны нешта хаваюць — магчыма, нават ад сваёй логікі і здаровага сэнсу.

Паводле gazetaby.com

Хочаце ведаць больш? Сачыце за нашымі публікацыямі ў Telegram і Facebook!

Абмеркаванне:

  • Anatol Starkou
  • 2018-04-12 19:28:41
Чарговы несъедобный артыкул. Амаль нідзе няма чаго чытаць, каб хоць трохі станоўчай інфа была з Беларусі. Зараз па тэме. Яшчэ ў сярэдзіне 70-х гадоў мінулага XX стагоддзя маё пакаленне захаплялася РЫНКАМ (я ў прыватнасці). Маўляў, быў бы капіталістычны рынак, а не планавая эканоміка - было б нам савецкім людзям шчасце навекі. Тады ж мы лічылі, што непатрэбны нам СССР, маўляў, і без яго пражывем. Дачакаліся Гарбачова і ён памог нам як кашаль хваробе - ўсе нашы мары ажыццявіў. У 1992 годзе я ў Мінску пазнаёміўся з егіпцяніным і ён мне кажа: "Якія ДВАЦЦАЦЬ халадзільнікаў? Настане час вы будзеце давольны калі прададзіце АДЗІН халадзільнік!" Аб гэтым некалькі гадоў таму я пісаў у вялізных простынях на сайце КУКУ пад адной назвай ДЕЛО (некалькі артыкулаў). Думаў, што размаўляю з маладымі беларусамі, якім спатрэбяцца мае веды мінулага. Не. Непатрэбныя яны ім. Апынулася, што ўсе б-ч-б СМІ пайшлі адной і той жа дарогай МУЦІЦЬ МАЛАДОМУ ПАКАЛЕННЮ МОСК, з мэтай шкодзіць такім чынам сваёй радзіме.
  • Anatol Starkou
  • 2018-04-12 19:29:03
А падставу выбралі - Лукашэнка. Маўляў з-за гэтага хлопца ўсе нашы праблемы. НЕ. Не з-за яго, а з-за бел-чырвона-белай ідэалогіі нянавісці да беларусаў і з-за майго пакалення беларусаў, якое жадала рынку і равалу СССР, дабілася гэтага, але, калі з'явілася б-ч-б зараза мы не разглядзелі ў ёй шкоды для нацыі і сваечасова не знішчылі гэтую б-ч-б ідэалогію. Таму з'явіліся зараз незалежныя СМІ ў якіх працуе маладое пакаленне беларусаў, якое ЗА б-ч-б ідэю, якія шкодзяць ужо сваім дзецяць - будучаму будучаму пакаленню беларусаў. Таму праблемы з БелДжы, спадарства, што мы на фіг нікому непатрэбныя ні з БелДжы, ні без БелДжы, ні з МТЗ, ні без МТЗ, ні з МАЗ, ні без МАЗ. Ні ў Еўропе, ні ў Расеі, ні на Марсе. Ўсе праблемы з-за незалежнасці. Лукашэнка тут не пры чым.

Каментаваць