Бізнес чуюць, але не разумеюць

Гэтай восенню прадстаўнікі бізнес-супольнасці Беларусі павінны будуць сфармуляваць сваю замову на рэформы ў рамках праграмы "Рэфорум". Якіх жа пераўтварэнняў чакаюць айчынныя прадпрымальнікі?



Як адзначае старшыня прэзідыума Рэспубліканскай канфедэрацыі прадпрымальніцтва (РКП), старшыня ГА "Мінскі сталічны саюз прадпрымальнікаў і працадаўцаў" Уладзімір Карагін, беларуская бізнес-супольнасць сістэмна выказвае уладам свае пажаданні, штогод прадстаўляючы Нацыянальную платформу бізнесу Беларусі. У 2014 годзе было сфармулявана больш за 100 канкрэтных прапаноў.
 

"Безумоўна, найбольш важным блокам пераўтварэнняў з'яўляецца далейшае скарачэнне адміністрацыйных працэдур і стабілізацыя беларускага заканадаўства", — лічыць Карагін. Паводле яго слоў, "заканадаўчыя кіданні" (то ў дачыненні да імпарцёраў, то ў дачыненні да інвестараў, то ў пытанні падатковага рэжыму) ствараюць нетрывалую абстаноўку вакол бізнесу.
 

"Нас цураюцца патэнцыйныя партнёры, інвестары, а самі прадпрымальнікі не могуць спланаваць сваю працу не толькі ў аддаленай перспектыве (на 3–5 гадоў), але часам і на бліжэйшы квартал. Таму неабходна стабілізаваць беларускае заканадаўства, перайсці да больш адказнай палітыкі, асабліва ў сферы падатковага рэгулявання ", — адзначае Уладзімімр Карагін.
 

На яго думку, корань канкурэнтаздольнасці беларускіх кампаній знаходзіцца менавіта ў сферы падаткаў і падатковага адміністравання. "Таму падвышэнне падаткаў (а адпаведныя праекты ўрад разглядае), безумоўна, абсалютна няправільная мера, на якую бізнес зрэагуе нагамі", — упэўнены Карагін.
 

Падатковая нагрузка павінна, наадварот, паэтапна зніжацца — гэта падтрымае развіццё ўстойлівасці і канкурэнтаздольнасці беларускіх прадпрыемстваў. Карагін звярнуў увагу на тое, што сёння ў Беларусі больш за 40% суб'ектаў бізнесу (перш за ўсё малога і сярэдняга) не маюць ніякага прыбытку і працуюць сабе на страту.
 

Другім важным напрамкам пераўтварэнняў павінна стаць развіццё рынку каштоўных папер і ажыўленне рынку фінансавых паслуг у цэлым.
 

"Трэба пашырыць доступ да фінансаў, магчыма, і да міжнародных фінансаў. Таму што сёння адной з найважнейшых перашкод для развіцця бізнесу з'яўляюцца складаны доступ да фінансаў і непад'ёмныя стаўкі фінансавання", — лічыць Карагін.
 

Хоць Нацбанк і прадпрымае намаганні па зніжэнні стаўкі рэфінансавання, але ў цэлым крэдыты ў камерцыйных банках вельмі дарагія. Большасць суб'ектаў малога і сярэдняга прадпрымальніцтва не маюць фактычна ніякіх назапашванняў (закладаў, дэпазітаў), амаль адсутнічаюць абаротныя сродкі.
 

"Таму ўраду неабходна больш актыўна стымуляваць стварэнне венчурных і інвестыцыйных фондаў", — падкрэслівае Карагін.
 

Ён канстатуе, што ў Беларусі сёння адсутнічае такое звяно, як інвестыцыйныя і гарантыйныя фонды, і ўраду трэба больш рашуча дзейнічаць у гэтым кірунку. Стварэнне такіх фондаў знізіла б рызыкі банкаў пры выдачы крэдытаў суб'ектам малога і сярэдняга прадпрымальніцтва і сур'ёзна дапамагло б развіццю бізнесу.
 

Уладзімір. Карагін таксама адзначае, што сёння неабходна ва ўсіх раёнах Беларусі стварыць дыялогавыя пляцоўкі бізнесу і ўлады. Паводле яго слоў, на дадзены момант дыялог бакоў ідзе "па вярхах", пераважна ў Мінску і часткова на абласным узроўні. А павінен ісці ў кожным раёне.
 

"Мы прапануем у кожным раёне стварыць тры тыпу пастаянна дзеючых рабочых груп: парады па развіцці вытворчага прадпрымальніцтва, па развіцці гандлю і па развіцці паслуг. У гэтых саветах у разрэзе раёнаў разглядаліся б стварэнне ўмоў ўстойлівага развіцця рэгіёну і бізнесу, перспектыўныя праекты, якія маглі б атрымаць дапамогу як з боку ўладаў абласнога ўзроўню, так і з боку міжнародных эканамічных арганізацый ", — кажа Карагін.
 

Асобнае пытанне: наколькі ўлада гатовая ісці насустрач бізнес-супольнасці ў яе патрэбах. Кіраўнік РКП прызнае, што "наверсе" сёння сапраўды чуюць голас прадпрымальнікаў, гатовыя разглядаць іх прапановы, аднак гэтага мала.
 

"Чуць, але ці заўсёды гатовыя зразумець, прыняць і пачаць дзейнічаць? Не, не заўсёды. Не заўсёды прапановы ўспрымаюцца ў сілу таго, што многія чыноўнікі не маюць эканамічнай адукацыі, вопыту прадпрымальніцкай дзейнасці, не думаюць канструктыўна і маштабна, з-за чаго прапановы альбо не ўспрымаюцца, альбо прымаюцца палавіністыя, супярэчлівыя рашэнні. І гэта праблема, таму што мы губляем самы галоўны фактар эканомікі — час ", — падкрэсліў Уладзімір Карагін.

belmarket.by

Пераклад НЧ

Каментаваць