Пракуратура праверыла скандальны аўтапарк Гродна

Кіроўцы перапрацоўваюць норму ў два разы.
Гродзенская пракуратура правяла пазапланавую праверку аўтапарка пасля таго, як як адзін з кіроўцаў, выконваючы рэйс, спыніў аўтобус — і раптам скокнуў у Нёман з 30-метровага моста. І адразу ж пасля інцыдэнту ад работнікаў аўтапарка сталі паступаць публічныя скаргі на няправільную арганізацыю працы на прадпрыемстве, нізкую заработную плату, парушэнні рэжыму працы і адпачынку.

Нагадаем, здарэнне адбылося ў суботу, 4 лістапада. 57-гадовы кіроўца гродзенскага гарадскога аўтобуса № 21 раптоўна спыніўся на мосце на вуліцы Гарнавых, выйшаў з кабіны. Мужчына падышоў да парэнчаў маста і скокнуў у раку. Кіроўцу выратавалі. Нядаўна яго выпісалі з бальніцы.

Праверка выканання патрабаванняў заканадаўства аб працы, а таксама Дырэктывы № 1 праводзілася супрацоўнікамі пракуратуры сумесна са спецыялістамі Гродзенскага абласнога ўпраўлення Дэпартамента дзяржаўнай інспекцыі працы Мінпрацы і сацабароны, упраўлення па працы, занятасцi i сацыяльнай абароне Гродзенскага гарвыканкама, піша «Гродзенская праўда».

І вось да чаго прыйшлі.

У ААТ «Аўтобусны парк г. Гродна» выконваецца мінімальны сацыяльны стандарт у галіне аплаты працы (16 работнікам робiцца даплата да ўзроўню мінімальнай заработнай платы). Заработная плата выплачваецца рэгулярна ва ўстаноўленым калектыўным дагаворам тэрміны. Сярэднямесячная заработная плата аднаго работніка за студзень-кастрычнік склала 815,7 рублёў, — кажа старэйшы памочнік пракурора Гродзенскай вобласці Таццяна Вербель.

У той жа час правяраючыя знайшлі пацверджанне фактах парушэнняў заканадаўства.

У прыватнасці, не выконваюцца патрабаванні артыкула 112 Працоўнага кодэкса Рэспублікі Беларусь аб працягласці рабочага часу не больш за 40 гадзін у тыдзень, — распавяла Таццяна Вербель. — Кіроўцы гарадской калоны, да прыкладу, згодна з распрацаваным графікам, праводзяць на лініях больш за 47 гадзін у тыдзень. Прычым у паказаную колькасць гадзін не ўключаецца час для правядзення падрыхтоўча-заключных работ перад выездам на лінію і пасля вяртання з лініі на прадпрыемства, а таксама час, неабходны для праходжання перадрэйсавага медыцынскага агляду.

Паміж зменамі вадзіцелі не заўсёды адпачываюць, як мае быць, працуюць звышурочна, а часам без аформленага загаду наймальніка. За 10 месяцаў бягучага года 384 кіроўцы гарадской і загараднай ліній звышурочна і ў выхадныя дні адпрацавалі 151 088,1 гадзіны, што склала ў сярэднім на аднаго кіроўцу 393,5 гадзін ў год, пры норме не больш за 180 гадзін.

Некаторым работнікам аўтобуснага парку не падаваліся дадатковыя адпачынкі за працу са шкоднымі ці небяспечнымі ўмовамі працы, многія не былі забяспечаны ў неабходным аб'ёме сродкамі індывідуальнай абароны. Выяўлены і іншыя парушэнні заканадаўства ў сферы працоўных і звязаных з працай адносін.

З пачатку года да часу праверкі з прадпрыемства звольніліся 40 вадзіцеляў, цякучасць кадраў сярод кіроўцаў склала 20,2 працэнта.

З вадзіцелямі некалькі разоў сустракаўся мэр горада. Да гэтага гутарыць з шафёрамі прыязджалі прадстаўнікі раённых адміністрацый горада. Праўда, вадзіцелі казалі, што канструктыўны гутарка не зладзілася.

Праведзеная пракуратурай Гродна праверка стане для нас стымулам да дзеяння: яна дапамагла звярнуць увагу на недасканаласці ў арганізацыі працоўнага працэсу, — прызнае першы намеснік дырэктара ААТ «Аўтобусны парк г. Гродна» Зміцер Буткевіч. — усвядоміць свае памылкі і недапрацоўкі. Зараз, паводле прадпісання, працуем над іх выпраўленнем.


Паводле tut.by

Хочаце ведаць больш? Сачыце за нашымі публікацыямі ў Telegram і Facebook!

Каментаваць