Рэформа дзяржслужбы задалася: колькасць чыноўнікаў пачала павялічвацца

2017 год прайшоў пад знакам распачатай уладамі краіны аптымізацыі дзяржапарату. Урад планаваў скараціць колькасць чыноўнікаў і за кошт гэтага падняць ім заробкі.
Першапачатковая задумка па скарачэнні звёнаў выканальніцкай вертыкалі была высакароднай. Чакалася, што павышэнне заробкаў чыноўнікаў можна будзе пракруціць пасля звальнення лішняга персаналу і такім чынам не дапусціць раздзімання фонду аплаты працы.

Што ж мы атрымалі на практыцы?

У студзені 2018 года налічаны фонд заробкаў у сферы дзяржкіравання вырас на 28,7% да студзеня 2017-га. Пры гэтым у сярэднім па эканоміцы налічаны фонд заробкаў павялічыўся на 18,8%.

Фонд заробкаў настаўнікаў у пачатку 2018 года ўзрос да студзеня-2017 на 12,4%, прафесараў і выкладчыкаў — на 15,3%, дактароў — на 13,9%, сярэдняга медперсаналу — на 15,6%, сацыяльных работнікаў — на 20 , 3%. Як бачым, кіраўнікі прыкметна апярэджвалі бюджэтнікаў у хуткасці росту выдаткаў на кадры.

Такая разбежка паміж чыноўнікамі і бюджэтнікамі сфармавалася ў верасні 2017 года, калі чыноўнікам налічылі першыя павышаныя заробкі. Вядома, бюджэтнікам у чацвёртым квартале таксама падкінулі рублёў на картку, але гэтага аказалася недастаткова, каб закрыць разрыў з дзяржкіраўнікамі.

Цікава і тое, што сярэдні заробак у дзяржкіраванні за студзень 2018 года вырас да супастаўнага месяцу 2017-га ажна на 36,6% да 1 216 BYN. Настаўнікі атрымалі прыбаўку на 14%, прафесары і выкладчыкі — на 20%, лекары — на 12,3%, сярэдні медперсанал — на 14,2%, сацработнікі — на 20,1%. Зарплата ў дзяржкіраванні стала вышэй за сярэдні па краіне на 41,5%.

Маючы на ​​руках тэмпавыя паказчыкі па росту фонду зарплаты і сярэдняй яе велічыні на 1 чалавека, няцяжка вывесці дынаміку колькасці персаналу. Для сферы дзяржкіравання рэальная доля скарочаных работнікаў апынулася роўная 5,8%. Пагадзіцеся, гэта вельмі далёка ад заяўленых 20-30%.

Калі ў студзені-2017 сярэдняспісачная колькасць дзяржкіраўнікоў складала 70,7 тыс. чалавек, то ў студзені 2018. — 66,6 тыс. чалавек. На чыстай аснове за гэты год з дзяржапарату «выгналі» крыху больш за 4 тыс. чалавек. Татальнымі зачыстакамі тут нават не пахне.

Некалькі месяцаў таму пачалося папаўненне кадравых страт у дзяржкіраванні. З пачатку 2017 года раскладка па найме і звальненнях была наступнай:
  • за студзень з дзяржкіравання былі звольненыя 742 чалавека,
  • за люты — 638,
  • за сакавік — 759,
  • за красавік — 725,
  • за май — 792,
  • за чэрвень — 934,
  • за ліпень — 1 236
  • за жнівень — 5 544.
Але ў верасні, калі афіцыйная аптымізацыя ў цэлым завяршылася, адбыўся пералом у стане спраў. За першы месяц восені дзяржкіраванне на чыстай аснове папоўнілася 1 088 работнікамі, за другі месяц — 488. У лістападзе дзяржкіраванне страціла ўсяго 69 чалавек, у снежні — толькі 15.

І нарэшце, за студзень 2018 чысты прыток людзей у чыноўнікі склаў 91 чалавекі. Увогуле, на фоне іншых частак эканомікі Беларусі назапашаны адток кадраў у дзяржкіраванні адмысловага ўражання не робіць.

Таксама важна, што сфера дзяржкіравання не мела праблем з няпоўнай занятасцю работнікаў. Сярод чыноўнікаў у студзені 2018 не было зарэгістравана ні людзей з няпоўным працоўным часам, ні з адпачынкамі па ініцыятыве наймальніка, ні ў прастоі. Наадварот, сярод занятых у рэальным сектары скрытыя беспрацоўныя налічваліся дзесяткамі тысяч.

Паводле banki24.by

Хочаце ведаць больш? Сачыце за нашымі публікацыямі ў Telegram і Facebook!

Каментаваць