Будаўнічая галіна Беларусі можа пайсці на ўздым дзякуючы каронавірусу

Пандэмія каронавіруса негатыўна адбіваецца на эканоміцы краіны, але вось будаўнічая галіна, насупраць, па гэтай жа прычыне можа пайсці на ўздым, бо ўзбагаціцца кадрамі, на недахоп якіх даўно паказвала.
Праблема недахопу кадраў для будаўнічай галіны не раз падымалася як на ўзроўні Міністэрства архітэктуры і будаўніцтва, так і на ўзроўні ўрада і кіраўніка дзяржавы. У 2018 годзе Аляксандр Лукашэнка звярнуў увагу на праблему ў чарговы раз, заявіўшы, што за апошнія пяць год будаўнічая галіна краіны страціла каля 50 тыс. кваліфікаваных кадраў, якія з’ехалі на заробкі за мяжу. Гаворка ў першую чаргу ішла пра Расію, Польшчу і Літву. Кіраўнік дзяржавы нават загадаў разгледзець пытанне аб павышэнні зарплаты будаўнікам, каб спыніць адток, але з гэтай задумы нічога не выйшла. Па выніках 2019 года сярэдняя заработная плата ў будаўніцтве склала каля 1564 рублёў. І гэта пры тым, што ў Маскве і Падмаскоўі за месяц можна зарабіць у два, тры, а то і ў пяць разоў больш.

У сакавіку якраз пачынаецца фармаванне брыгад для працы на расійскіх будоўлях. Аднак, з 18 сакавіка Расія закрыла ўезд для замежных грамадзян у сваю краіну. Расійскія будаўнікі тут жа забілі з гэтай нагоды трывогу.

Па дадзеных Расстата, у 2019 годзе ў сферы будаўніцтва Расіі было занята 6,4 мільёна чалавек. З іх, за 1,8 млн — гэта замежныя рабочыя. І гэта зноў жа афіцыйныя дадзеныя. На самай жа справе, доля замежнікаў у будаўнічай галіны Расіі значна вышэй.

Для ўсіх замежнікаў прыпынена выдача дазволаў на ўезд і працу ў Расію. Пры гэтым тэрмін абмежавання пакуль нават прыблізна невядомы. Іншымі словамі, нельга адсядзецца дома месяц у надзеі на тое, што ў красавіку можна будзе зноў адправіцца на заробкі ў Маскву.

Прадстаўнікі расійскага будкомплекса ўжо заявілі СМІ, што страта амаль 2 млн замежных рабочых — гэта ўдар пад дых.

Як заявіў амбудсмэн па пытаннях будаўніцтва, кіраўніка камітэта па будаўніцтве «Апоры Расіі» Зміцер Катроўскі, забарона на ўезд замежных рабочых можа стаць сур’ёзнай праблемай для будаўнічай галіны.

«На расійскіх будоўлях доля нерэзідэнтаў складае 70-80%. Гаворка ідзе пра рабочыя прафесіі — маналітчыкі, страхары і гэтак далей. Гэтыя рабочыя на будоўлі пастаянна змяняюцца — адны з’язджаюць, іншыя прыязджаюць», — кажа Катроўскі. Рабочыя, якія 1,5 месяца не змогуць з'ехаць у Расію, адправяцца на будоўлі ў іншыя месцы, таму сітуацыя з недахопам працоўнай сілы можа расцягнуцца на больш доўгі тэрмін.

Кіраўнікі генпадрадных арганізацый Расіі таксама адзначаюць, што ў бліжэйшыя 1,5 месяца чакалі прыезду вялікай колькасці рабочых з-за мяжы. Зараз іх не будзе, а знайсці ім хутка замену практычна немагчыма.

Вядома, урад зробіць выключэнне для знакавых аб’ектаў, напрыклад, для будаўніцтва новай інфекцыйнай бальніцы пад Масквой. Але ўсім астатнім прыйдзецца выкручвацца самім, што будзе зрабіць вельмі і вельмі няпроста пры ўзнік раптам дэфіцыце кадраў. А вось для Беларусі ўзнікла ў Расіі праблема, то яна можа абярнуцца дабром.

Складана сказаць, колькі сярод арміі 1,8 замежных будаўнікоў, жыхароў Беларусі. Гэтага толкам ніхто не лічыў. Адны называюць лічбу ў 50 тыс. чалавек, іншыя сцвярджаюць, што іх не менш за 100 тыс. Праблема ў тым, што далёка не ўсе ездзяць на заробкі ў Расію легальна. Тым больш не ўсе ездзяць працаўладкоўвацца ў нейкія расійскія кампаніі. Многія беларускія брыгады самі арганізоўваюцца і вельмі нават добра зарабляюць на будаўніцтве і аздабленні прыватных катэджаў. Як правіла, такія брыгады жывуць сезонам, а зімой адпачываюць у сваё задавальненне.

Але цяпер, у самым пачатку сезона, нечакана ўзніклі праблемы. Вядома, можна абыйсці забарону і патрапіць у Расію вакольнымі шляхамі. Аднак і прыватныя заказчыкі наўрад ці зараз стануць звязвацца з нелегаламі, якія не прайшлі санітарны кантроль.

У сітуацыі, якая склалася гэтым беларускім будаўнікам проста не застанецца іншага выйсця, як падшукваць працу на ўнутраным рынку. Заработная плата, вядома, не тая, але куды дзенешся, калі есці хочацца. У іншыя краіны на заробкі зараз таксама складана будзе трапіць, таму выбару ў беларускіх будаўнікоў проста не застанецца.

Аналагічным чынам кадравую праблему дзякуючы каронавірусу, магчыма, удасца вырашыць лагістычным і транспартным кампаніям, дзе катастрафічна не хапае кіроўцаў. Яны ў апошні час вельмі актыўна працаўладкоўваліся ў той жа Расіі, Польшчы, Літве. Цяпер выдача ім дазволаў і віз ва ўсе гэтыя краіны часова прыпыненая. Значыць, прыйдзецца працаўладкоўвацца на Радзіме.

Паводле realty.ej.by

Хочаце ведаць больш? Сачыце за нашымі публікацыямі ў Telegram і Facebook, падпісвайцеся на наш канал у Яндэкс Дзэн!

  • Апошняе на сайце
,

Больш цікавага на «Новым Часе»: