У Гродне і Віцебску не хапае кіроўцаў. Яны з'язджаюць на заробкі ў Еўропу

Заробкі ў Літве і Польшчы мінімум у два разы больш.
На дзяржаўных аўтатранспартных прадпрыемствах Віцебска і Гродна не хапае кіроўцаў. Яны з'язджаюць у Еўропу, дзе заработная плата мінімум у два разы вышэй.

«Праблемы ў нас ёсць, але такой катастрофы, каб быў зрыў рэйсаў і перавозак, не назіраецца. Зачыняюцца ў нас і пасажырскія, і грузавыя перавозкі. Машыны не прастойваюць. Абавязацельствы перад партнёрамі выконваюцца. Недахоп кіроўцаў, вядома, адчуваецца», - распавёў Naviny.by начальнік аддзела «Гроднааблаўтатранс» Валер Сяўко.

На дзяржаўным прадпрыемстве, дзе працуе больш за дзве тысячы чалавек, не хапае каля 50 кіроўцаў. Беларускія спецыялісты з'язджаюць на заробкі ў Еўропу. Там уладкоўваюцца ў кампаніі, якія займаюцца міжнароднымі перавозкамі.

У Польшчы і Літве можна зарабіць і 800, і 1200, і 2000 тысячы еўра. У Беларусі кіроўцы ў сярэднім зарабляюць тысячу рублёў (каля 430 еўра).

«Заробак задралі і ў Польшчы, і ў Літве, таму цякучасць адчуваецца. Калі мы тут стараемся ім мінімальна па тысячы рублёў плаціць, то там, мякка кажучы, у два разы больш», - сказаў Валерый Сяўко.

Частка кіроўцаў, па яго словах, усё ж вяртаецца дадому. Адбіваецца аддаленасць ад сям'і. Да таго ж у Еўропе больш строгія правілы на працы.

«Там ніхто з табой, як мы, сюсюкаць не будзе. Ледзь што - адразу штраф. У канцы атрымліваецца, што абяцалі па зарплаце адно, а выходзіць зусім іншае. У нас, каб пазбавіць грошай, трэба кучу папер спісаць. Таму пэўная частка, якая там сербанула, вяртаецца сюды», - адзначыў начальнік аддзела "Гроднааблаўтатранс".

"Гроднааблаўтатранс" уключае два грузавых аўтапаркі і аўтавакзал у Гародні, а таксама дзесяць аўтобусных паркаў у раённых цэнтрах. Маршрутная сетка складаецца з 86 гарадскіх, 364 прыгарадных, 78 міжгародніх і 6 міжнародных маршрутаў. Парк аўтобусаў налічвае больш за 600 адзінак.

Яго калега з «Віцебскаблаўтатранс» Валер Ілюковіч нават заўважыў заканамернасць. Паводле яго слоў, беларускія спецыялісты з'язджаюць на заробкі, калі ў Еўропе стабільная сітуацыя. Калі ж там надыходзіць крызіс, то вадзіцелі вяртаюцца дадому.

«Там перавозчыкі - гэта ў асноўным прыватнікі. Яны людзей проста так не трымаюць і проста так зарплату не плацяць. Калі няма працы, машына прастойвае, прыватнік кажа: "Ідзі, ты мне пакуль не патрэбен". Тады ўсе ідуць да нас, чалавеку сям'ю трэба карміць. А ў нас праца ёсць заўсёды. Людзей у любым выпадку трэба вазіць у школу і на працу. Як толькі крызіс заканчваецца, ідзе зваротны адток. Таму ёсць такая праблема па кіроўніцкім складу», - падзяліўся сваімі назіраннямі з Naviny.by першы намеснік генеральнага дырэктара «Віцебскаблаўтатранс».

Паводле яго слоў, цяпер дэфіцыт вадзіцельскіх кадраў складае больш за 100 чалавек. Усяго на прадпрыемстве лічыцца каля 4600 работнікаў.

«Віцебскаблаўтатранс» ўключае аўтавакзал, аўтобусны і электрычны транспарт у Віцебску, а таксама дзевяць аўтатранспартных прадпрыемстваў у раённых цэнтрах. Маршрутная сетка арганізацыі складаецца з 158 гарадскіх, 502 прыгарадных, 51 міжгародніх і 8 міжнародных маршрутаў. Парк аўтобусаў налічвае больш за 800 адзінак.

У адрозненне ад Гродна і Віцебска, у Мінску няма праблемы з адтокам кіроўцаў, нягледзячы на ​​іх незадаволенасць умовамі працы.

«Усплёск цякучасці не назіраецца, у адрозненне ад нашых суседзяў з Гродзенскай і Віцебскай вобласці», - распавядаў раней намеснік генеральнага дырэктара "Мінсктранса" Віктар Тозік.

Хочаце ведаць больш? Сачыце за нашымі публікацыямі ў Telegram і Facebook!