Стала вядома, за што менавіта заблакавалі TUT.BY

Амаль месяц таму, 18 траўня, Мінінфарм заблакаваў партал навінаў TUT.BY. І толькі цяпер стала вядома, якія менавіта знайшліся прычыны закрыцця.
Фота з сайта tvnews.by

Фота з сайта tvnews.by

Спачатку Мінінфарм проста паведамляў:

Генеральная пракуратура ўстанавіла шматлікія факты парушэнняў Закона аб СМІ ў частцы размяшчэння забароненай інфармацыі ў шэрагу публікацый на інтэрнэт-рэсурсе tut.by. У дадзеных матэрыялах змяшчаецца інфармацыя ад імя незарэгістраванага фонду BYSOL.

Цяпер у распараджэнні рэдакцыі ёсць фотакопія загаду Міністэрства інфармацыі «Аб абмежаванні доступу» да партала TUT.BY пад нумарам 180, падпісаны міністрам Уладзімірам Пярцовым 18 траўня.

У дакуменце пазначана, што, у адпаведнасці з артыкулам 38 Закона аб СМІ, забаронены ў СМІ і на інтэрнэт-рэсурсах распаўсюд інфармацыі ад імя арганізацый, якія не прайшлі ва ўстаноўленым парадку дзяржаўную рэгістрацыю. І што ўказам кіраўніка дзяржавы № 302 «Аб некаторых мерах па ўпарадкаванні дзейнасці фондаў» вызначаны парадак і ўмовы стварэння, а таксама дзяржаўнай рэгістрацыі фондаў.

«Дзейнасць фондаў без дзяржаўнай рэгістрацыі з'яўляецца незаконнай і забараняецца. Паводле інфармацыі Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь, фонд BYSOL не зарэгістраваны ў Рэспубліцы Беларусь».

Далей пазначана: Генеральная пракуратура выявіла, што ў шэрагу публікацый на партале TUT.BY размешчана «інфармацыя ад імя незарэгістраванага фонду BYSOL». Апавяшчэнне пра гэта ад пракуратуры ў Міністэрства інфармацыі (не ў кампанію!) № 8.2-13.271 датавана 17 траўня — гэта значыць за дзень да блакавання.

І пералічаныя пяць матэрыялаў, прычым некаторыя з іх былі апублікаваныя ўжо чатыры месяцы таму, але прэтэнзіі прагучалі толькі цяпер:

• «СМІ Літвы паведамілі пра магчымых махлярствах, звязаных з пераездам беларусаў. Што кажуць удзельнікі канфлікту» (Публікацыя ад 29 студзеня);

• «У мінулым годзе фонд BYSOL сабраў амаль 3,5 мільёна еўра. Паглядзелі, на што ён іх выдаткаваў» (2 красавіка);

• «Замест выплат вырашылі дапамагаць з пошукам працы. Як цяпер працуюць фонды салідарнасці» (31 студзеня);

• «Значыць, што мы працуем так, як трэба». Хто такія заснавальнікі BYSOL, на якіх завялі крымінальную справу» (14 красавіка);

• «Пасля заявы Мінпрацы, што ветэраны не атрымаюць выплаты да 9 траўня, BYSOL запусціў збор. Колькі сабралі» (14 траўня).

Як вынік, міністр інфармацыі загадала абмежаваць доступ да TUT.BY і шэрагу яго копій (так званых «люстэркаў»).

Ва ўсіх пералічаных публікацыях фігуравала інфармацыя аб працы фонду BYSOL. «Ад яго імя» партал ніколі не выступаў, не размяшчаў якія-небудзь рэквізіты для пераводу грошай або заклікі ахвяраваць сродкі.

У асноўным, у матэрыялах прыводзіліся даныя аб дзейнасці ініцыятывы, а таксама цытаты яе прадстаўнікоў па розных навінавых падставах — а збор, праверка, апрацоўка і распаўсюджванне інфармацыі на грамадска важныя тэмы, нагадаем, і з'яўляецца сутнасцю працы журналіста. Прычым, у адпаведнасці з журналісцкімі стандартамі, згаданыя матэрыялы не абыходзіліся адной крыніцай інфармацыі, а ў залежнасці ад тэмы там жа выкарыстоўвалася інфармацыя ад афіцыйных асоб і ведамстваў краіны, іншых СМІ.

Пакуль не зусім зразумела, у чым менавіта выяўляліся парушэнні — паколькі сам фонд і даныя аб яго дзейнасці (хоць і пераважна ў негатыўным ключы) пастаянна згадваліся нават у матэрыялах дзяржаўных СМІ. Напрыклад, на сайце «СБ. Беларусь Сегодня» фонд згадваецца ў 18 матэрыялах, у сюжэтах канала АНТ — як мінімум 19 разоў, у навінах БЕЛТА — 4 разы, у сюжэтах Белтэлерадыёкампаніі — як мінімум 8 разоў, а на канале СТВ — не менш чым у 9 сюжэтах. І адзінага падыходу ў назве BYSOL там таксама няма: дзесьці ёсць указанне аб адсутнасці ў фонду рэгістрацыі ў Беларусі —дзесьці гэтага ўказання няма.

Фонд сапраўды не зарэгістраваны ў Беларусі, але пры гэтым мае афіцыйную рэгістрацыю ў Нідэрландах. Ён быў створаны ў жніўні 2020-га і за мінулы год агульная сума ахвяраванняў, паводле інфармацыі яго заснавальнікаў і справаздачы нідэрландскага бухгалтарскага бюро PrimeBridge Netherland BV, склала 3,5 мільёна еўра — больш за ўсё выплат прыпала на адрас тых, хто застаўся без працы з-за сваёй палітычнай пазіцыі.

Паводле www.the-village.me

Хочаце ведаць больш? Сачыце за нашымі публікацыямі ў Telegram і Facebook!

  • Апошняе на сайце
,

Больш цікавага на «Новым Часе»: