«Улічваючы тэндэнцыі, «Амкадору» трэба пераходзіць на ваенную тэматыку»

Эксперты ацанілі, ці трэба Беларусі новы трактарны завод.
Уладальнік «Амкадор» Аляксандр Шакуцін плануе пабудаваць новы трактарны завод. Пра яго планы паведаміў віцэ-прэм'ер Уладзімір Сямашка. На думку віцэ-прэм'ера, новая вытворчасць аўтатрактарнай і камунальнай тэхнікі паспрыяе развіццю канкурэнтнага асяроддзя, у тым ліку і для Мінскага трактарнага завода.

Аб'ём інвестыцый у новую вытворчасць складзе 300-350 млн даляраў, плануецца выкарыстоўваць кітайскія крэдыты. Завод можа быць пабудаваны цягам трох гадоў пасля прыняцця канчатковага рашэння па крэдытаванні.

Раманчук: Чаму б і не зрабіць гэта за кошт падаткаплацельшчыкаў?

Безумоўна, гэта навіна, лічыць кіраўнік Навукова-даследчага цэнтра Мізэса Яраслаў Раманчук. Бо раней Лукашэнка прыцягваў да дзяржпрадпрыемстваў велізарную некамерцыйную увагу.

 І ў адносінах з Расіяй дзейнічала такая логіка: у нас ёсць прадпрыемствы, навошта вам ствараць аналагічныя — давайце карыстацца нашым. Меліся на ўвазе і МАЗ, і «Гомсельмаш», і Мінскі трактарны завод, — кажа эканаміст.

Ён звяртае ўвагу на тое, што 350 мільёнаў даляраў плануюць выдаткаваць не на ўльтрасучасныя тэхналогіі, здольныя паслужыць прарывам для эканомікі, а на тое, што даступна разуменню сённяшніх чыноўнікаў і «чырвоных» дырэктараў.

— Аднак трэба будаваць новы завод, калі МТЗ сёння выпускае каля 30 тысяч трактароў, а можа пры гэтым выпускаць ўсе 100 тысяч? Можа, варта было б стварыць нешта на гэтыя грошы на базе МТЗ? — задаецца пытаннем эксперт.

Ён бачыць некалькі сцэнарыяў развіцця гісторыі з будучыняй трактарнага завода.

Першы — Шакуцін пабудуе новы завод, а МТЗ у гэты час страціць кіраванне. І праз некаторы час прадпрыемства пяройдзе ў давернае кіраванне Шакуціна на 5-10 гадоў.

 І гэта будзе кіраваная наменклатура паглынання дзяржаўнага прамысловага гіганта прыватнай фірмай, якая не мае вопыту кіравання трактарнай вытворчасцю, маркетынга, стварэння сеткі збыту і абслугоўвання, — выказвае здагадку эканаміст. — Без прыватызацыі можа быць рэалізаваная такая схема, якая будзе выгадная ўладам. Частка вытворчасцей МТЗ можа быць прададзеная або ліквідаваная, астатняе могуць аб'яднаць з «Амкадорам». Чаму б і не зрабіць гэта за кошт падаткаплацельшчыкаў, на якіх ляжа груз чарговага крэдыту?

Другім варыянтам можа быць простае жаданне засвоіць грошы, лічыць Раманчук. Але тут ёсць свае нюансы:

 Такая сума — гэта добрыя зарплаты для мэнэджэраў, для будаўнікоў. Год-два завод будзе будавацца. Хоць ужо дастаткова дадзеных, каб пераканацца ў тым, што сёння ўкладаннi ў асноўныя фонды, сцены, абсталяванне не даюць такога зваротнага капіталу, як гэта было 10 гадоў таму. Спазніўся спадар Шауцін з такога роду інвестыцыямі.

Шлындзікаў: Гэта вельмі рызыкоўнае прадпрыемства

Былы гендырэктар канцэрну «Амкадор», эканаміст Васіль Шлындзікаў ўпэўнены, што стварыць новую трактарную вытворчасць «Амкадору» пад сілу.

— У свой час канструктарскае бюро «Амкадор» было вельмі моцным, а трактар ​​— не самая складаная машына. Калі там захаваўся такі КБ, то не бачу праблемы.

Іншая справа, лічыць суразмоўца, што стварэнне новага трактарнага завода, маючы пад бокам існуючы МТЗ, нясе ў сабе вялікія рызыкі:

— Я б сапраўды так не зрабіў. Як і за кошт чаго потым вяртаць усе гэтыя крэдыты? Пры тых прыбытках, якія сёння атрымлівае «Амкадор», зрабіць гэта нерэальна. І яшчэ пытанне, ці будзе ён атрымліваць вялікі прыбытак, улічваючы тое, каму збіраюцца прадаваць прадукцыю новага завода.

У Расіі, як адзначае эксперт, пакуль прыкметнага аздараўлення эканомікі не відаць, а мяркуючы па яе агрэсіўнай знешняй палітыцы, санкцыі наўрад ці будуць знятыя ў бліжэйшы час.

— Адпаведна, не варта чакаць, што ў бліжэйшыя гады беларусы змогуць пастаўляць у вялікіх колькасцях тэхніку ў суседнюю краіну, — падкрэслівае эксперт.

У крайнім выпадку, кажа эканаміст, пабудаваны завод можна будзе перавесці на выпуск іншай прадукцыі.

— Калі не будуць прадавацца трактары — пачнуць выпускаць іншыя машыны, — перакананы Васіль Шлындзікаў.

У якасці альтэрнатыўнай прадукцыі, на яго думку, магла б выступіць запатрабаваная ў сённяшніх рэаліях тэхніка ваеннага прызначэння. Што таксама па сілах «Амкадору».


Паводле zautra.by

Хочаце ведаць больш? Сачыце за нашымі публікацыямі ў Telegram і Facebook, падпісвайцеся на наш канал у Яндэкс Дзэн!

Больш цікавага на «Новым Часе»: