Яго творы гучалі ў царкве, на свецкіх прыёмах і ў каралеўскіх палацах

24 сакавіка ў 19:00 у канцэртнай зале «Верхні горад» пройдзе святочны канцэрт, прысвечаны 340-годдзю з дня нараджэння вялікага італьянскага кампазітара Антоніа Вівальдзі.


Антоніа Вівальдзі вядомы нам як аўтар больш за 400 скрыпічных канцэртаў, духоўных твораў, опер. Яго творы гучалі ў царкве, на свецкіх прыёмах і ў каралеўскіх палацах. Вівальдзі заўсёды імкнуўся да прастаты і яснасці, пазбягаючы напышлівасці і засяроджваючыся на выразным раскрыцці мелодыі, суправаджаючы яе бездакорнай празрыстай гармоніяй.

Гэтыя канцэрты сталі адкрыццём для сучаснікаў усё перакрэсліць усё, што было раней напісана ў гэтым жанры. Яны ж сталі выклікам для астатніх італьянскіх кампазітараў, якія імкнуліся пераўзыйсці Антоніа, але мала хто змог наблізіцца да такога спалучэнню страсці, ўяўлення, вытанчанасці і сугучча.

Самы просты і адначасова дзейсны спосаб працягнуць нітку паміж мінулымі эпохамі і днём сённяшнім — гэта музыка, універсальная мова, зразумелая прадстаўнікам розных пакаленняў, людзям, што раздзяляюць часам супрацьлеглыя сістэмы каштоўнасцяў.

Музыцы барока як злучнаму звяну паміж культурнай спадчынай мінулага і сучаснасцю належыць асаблівая роля. Працятая глыбокай эмацыянальнасцю, якая дасягае сваім меладычным багаццем і шчодрасцю аркестравых фарбаў, яна натуральна гарманіравала з тэатральнай пышнасцю храмаў эпохі барока.

У праграме выступу:
• два канцэрты для скрыпкі сола і аркестра (Соль мінор RV 157 і Соль мажор RV 151),
• аркестравыя канцэрты (Да мінору RV 199 і Рэ мажор RV 207),
• а таксама дзве харавыя кантаты «Dixi Dominum» і «Gloria».

Выканаўцы:
Заслужаны калектыў Рэспублікі Беларусь «Музычная капэла« Санорус », галоўны дырыжор — лаўрэат міжнародных конкурсаў, Аляксандр Хумалай

Салісты — лаўрэаты рэспубліканскіх і міжнародных конкурсаў:
Кацярына Пукст (скрыпка)
Наталля Ісялёнак (сапрана)
Галіна Сакольнік (мецца-сапрана)

Дырыжор — Мурад Ассуіл

 

Хочаце ведаць больш? Сачыце за нашымі публікацыямі ў Telegram і Facebook!

Больш цікавага на «Новым Часе»: