Апублікаваны пералік і агульны змест саюзных праграм

Стаў вядомы агульны змест саюзных праграм. Ён раскрываецца ў сумеснай заяве кіраўнікоў урадаў Беларусі і Расіі Рамана Галоўчанкі і Міхаіла Мішусціна, апублікаваным сёння на сайце ўрада РФ.

«Па выніках пасяджэння Савета Міністраў Саюзнай дзяржавы адобраны "асноўныя напрамкі рэалізацыі палажэнняў "Дагавора аб стварэнні Саюзнай дзяржавы" на 2021-2023 гады" і дваццаць восем саюзных праграм, накіраваных на рэалізацыю маштабных задач па ўмацаванні расійска-беларускай інтэграцыі», — гаворыцца ў заяве.

На пасяджэнні таксама быў ухвалены праект дэкрэта Вышэйшага дзяржсавета СД аб зацвярджэнні «Асноўных напрамкаў рэалізацыі палажэнняў "Дагавора аб стварэнні Саюзнай дзяржавы" на 2021-2023 гады» і саюзных праграм.

У заяве дэкларуецца цвёрды намер не спыняцца на дасягнутым. Бакі маюць намер нарошчваць сумесныя намаганні па паглыбленні інтэграцыйных працэсаў у рамках саюзнага будаўніцтва. «Будзе працягнутая рэалізацыя ўсіх асноватворных палажэнняў "Дагавора аб стварэнні Саюзнай дзяржавы" ад 8 снежня 1999 года, накіраваных на ўмацаванне інтэграцыі Расійскай Федэрацыі і Рэспублікі Беларусь», — адзначаецца ў заяве.

Прэм'еры будуць працягваць працу па інтэграцыі ў рамках СНД, ЕАЭС, а таксама з мэтай фарміравання Вялікага Еўразійскага партнёрства і Адзінай эканамічнай прасторы ад Атлантыкі да Ціхага акіяна.

Урад Расійскай Федэрацыі і Савет Міністраў Рэспублікі Беларусь маюць намер забяспечыць эфектыўную рэалізацыю дасягнутых дамоўленасцей у мэтах далейшага паглыблення саюзніцкіх адносін паміж дзвюма дзяржавамі, садзейнічання іх устойліваму развіццю і абароны інтарэсаў дзвюх краін на міжнароднай арэне.

Далей пералічваюцца асноўныя стратэгічныя напрамкі работы па паглыбленні інтэграцыі.

Збліжэнне макраэканамічнай палітыкі


Бакі дамовіліся аб сінхранізацыі стратэгічнага кіравання ў частцы макраэканамічнай палітыкі і фарміравання афіцыйнай статыстычнай інфармацыі.

Прадугледжваецца гарманізацыя заканадаўства ў дадзенай галіне. Яна павінна стварыць аснову для сумеснай падтрымкі малога і сярэдняга прадпрымальніцтва, упарадкаваць разгляд сітуацый у сферы неплацежаздольнасці і банкруцтва.

Гарманізацыя грашова-крэдытнай палітыкі і сістэмнага аналізу рэгулявання


Цэнтрабанк Расіі і Нацбанк Беларусі павінны да снежня 2022 года заключыць пагадненне аб прынцыпах і механізмах гарманізацыі грашова-крэдытнай палітыкі. Яно будзе накіравана на дасягненне супастаўнага і ўстойліва нізкага ўзроўню інфляцыі, стварэнне падобных фінансавых умоў для суб'ектаў гаспадарання ў абедзвюх краінах.

Гарманізацыя валютнага рэгулявання і валютнага кантролю


Беларусь і Расія будуць гарманізаваць правілы адкрыцця банкаўскіх рахункаў рэзідэнтамі ў банках-нерэзідэнтах, правядзення валютных аперацый, а таксама патрабаванняў да рэпатрыяцыі валютнай выручкі.

Гарманізацыя патрабаванняў у галіне забеспячэння інфармацыйнай бяспекі ў фінансавай сферы


Будуць гарманізаваныя падыходы да забеспячэння інфармацыйнай бяспекі, створаны механізм узаемнага прызнання вынікаў аўдыту ў галіне інфабяспекі, а таксама механізм прымянення сродкаў трансгранічнага кантролю цэласнасці і пацвярджэння сапраўднасці пры абмене электроннай інфармацыяй.

Гарманізацыя норм рэгулявання крэдытных і некрэдытных фінансавых арганізацый, а таксама фінансавага рынку ў цэлым, уключаючы забеспячэнне стварэння адзіных прынцыпаў страхавання ўкладаў.

Бакі будуць гарманізаваць рэгуляванне фінансавага рынку, у прыватнасці лізінгавых арганізацый і мікрафінансавых інстытутаў. Мяркуецца ўзаемны допуск банкаўскіх і страхавых арганізацый на фінансавыя рынкі Саюзнай дзяржавы.

Гарманізацыя патрабаванняў у галіне процідзеяння легалізацыі (адмыванню) грашовых сродкаў і фінансавага тэрарызму (ПАД/ФТ) для фінансавага сектара


Цэнтрабанк Расіі і Нацбанк Беларусі дамовіліся аб гарманізацыі заканадаўства ў сферы ПАД / ФТ для фінансавага сектара і рэалізацыі сумесных мерапрыемстваў у гэтай галіне.

Інтэграцыя плацежных сістэм у галіне нацыянальных сістэм плацежных картак, сістэм перадачы фінансавых паведамленняў і разлікаў, укаранення міжнароднага стандарту фінансавых паведамленняў ISO 20022, сістэмы хуткіх плацяжоў, развіцця фінансавых тэхналогій, гарманізаваных падыходаў у галіне нагляду і назірання за аплатнымі сістэмамі

Бакі дамовіліся ажыццявіць удасканаленне механізмаў трансгранічнага абмену фінансавай інфармацыяй паміж расійскімі і беларускімі крэдытнымі арганізацыямі і юрыдычнымі асобамі, а таксама развіваць супрацоўніцтва па пытаннях хуткіх плацяжоў, перадачы фінансавых паведамленняў і разлікаў, нагляду за ўдзельнікамі рынку плацежных паслуг, развіцця фінансавых тэхналогій.

Гарманізацыя патрабаванняў у галіне абароны правоў спажыўцоў фінансавых паслуг і інвестараў, а таксама прадухілення нядобрасумленных практык на фінансавым рынку

Бакі выпрацуюць прапановы па гарманізацыі для прадастаўлення роўнага аб'ёму абароны правоў спажыўцам фінансавых паслуг, якія выкарыстоўваюць аднолькавыя фінансавыя паслугі.

Інтэграцыя інфармацыйных сістэм дзяржаўных кантралюючых органаў па наглядзе за таварамі


Бакі сінхранізуюць падыходы да функцыянавання механізму нагляду за ажыццяўленнем інтэграцыі інфармацыйных сістэм для аўтаматызацыі абмену данымі, што дасць магчымасць забяспечыць кантроль за абаротам тавараў, якія падлягаюць нагляду.

Інтэграцыя інфармацыйных сістэм па маркіроўцы тавараў.


Будуць уніфікаваныя падыходы да нарматыўна-прававога рэгулявання і тэхнічнага суправаджэння абавязковай маркіроўкі тавараў сродкамі ідэнтыфікацыі. Плануецца сінхранізаваць работы, неабходныя для ўзаемнага прызнання сродкаў ідэнтыфікацыі. Гэта робіцца для бесперашкоднага доступу на рынак маркіраваных тавараў.

Гарманізацыя падатковага і мытнага заканадаўства і супрацоўніцтва ў мытнай сферы


Плануецца заключыць дагаворы аб агульных прынцыпах падаткаабкладання па ўскосных падатках і аб паглыбленні ўзаемадзеяння паміж мытнымі органамі. Будзе ўкараняцца інтэграваная сістэма адміністравання ўскосных падаткаў дзвюх краін. Таксама плануецца стварыць сумесны кансультатыўны орган. Ён будзе называцца Камітэтам Саюзнай дзяржавы па падатковых пытаннях.

Акрамя таго, бакі гарманізуюць падыходы да вядзення статыстыкі ўзаемнага гандлю, сістэм катэгарызацыі ўдзельнікаў знешнеэканамічнай дзейнасці і Інстытута ўпаўнаважаных эканамічных аператараў.

Інтэграцыя інфармацыйных сістэм дзяржаўных кантралюючых органаў у частцы ветэрынарнага і каранціннага фітасанітарнага кантролю


Бакі будуць інтэграваць інфармацыйныя сістэмы з мэтай аўтаматызацыі працэсу абмену данымі
па выдадзеных актах каранціннага фітасанітарнага кантролю (нагляду). Гэта дазволіць забяспечыць нагляду за падкантрольнымі таварамі і падкаранціннай прадукцыяй. У выніку павінна вырасці эфектыўнасць каранціннага фітасанітарнага і ветэрынарнага кантролю (нагляду), што таксама паскорыць перамяшчэнне тавараў і транспартных сродкаў праз дзяржаўную мяжу. Бакі забяспечаць нагляд за ўсёй жывёлагадоўчай прадукцыяй і прадукцыяй расліннага паходжання.

Інтэграцыя інфармацыйных сістэм транспартнага кантролю дзяржаўных кантралюючых органаў


Бакі дамовіліся аб распрацоўцы праграмнага забеспячэння, якое дазваляе ажыццяўляць абмен данымі па выніках транспартнага кантролю на тэрыторыі дзвюх дзяржаў, што павысіць празрыстасць і бяспеку аўтамабільных перавозак.

Уніфікацыя рэгулявання транспартнага рынку


Мяркуецца даць роўныя тарыфныя ўмовы пры аказанні паслуг аэрапортаў і аэранавігацыі. Будуць знятыя абмежаванні па частаце і ўніфікацыі рэгулявання лётнай прыдатнасці.

У галіне чыгуначнага транспарту прадугледжваецца прапрацоўка ўніфікацыі заканадаўства, у тым ліку тарыфнага рэгулявання, ліцэнзавання, арганізацыі пасажырскіх і грузавых перавозак, забеспячэння бяспекі, патрабаванняў у сферы працоўных адносін.

Судны пад расійскім і беларускім сцягам будуць плаваць па ўнутраных водных шляхах бакоў па ўніфікаваных правілах.

Бакі збіраюцца заключыць пагадненне аб аўтаперавозках на невырашальнай аснове.

Будуць падрыхтаваны агульныя нормы заканадаўства ў частцы класіфікацыі аўтадарог, патрабаванняў да ажыццяўлення дарожнай дзейнасці, забеспячэння бяспекі дарожнага руху, размяшчэння аб'ектаў дарожнага сэрвісу, ажыццяўлення кантрольна-нагляднай дзейнасці.

Фарміраванне аб'яднанага рынку газу


Бакі дамовіліся аб каардынацыі дзеянняў у частцы фарміравання цэн на расійскі газ для Беларусі на 2022 год, а таксама распрацоўцы прынцыпаў функцыянавання і рэгулявання аб'яднанага рынку газу Саюзнай дзяржавы (да ліпеня 2022 года).

Да 1 снежня 2023 года запланавана падпісанне дапаўнення да саюзнай праграмы, якое вызначае асноўныя прынцыпы функцыянавання і рэгулявання аб'яднанага рынку газу, а таксама тэрміны іх укаранення, зыходзячы з руху ў бок збліжэння ўмоў гаспадарання ў газавай сферы адносна бягучага ўзроўню.

Фарміраванне аб'яднаных рынкаў нафты і нафтапрадуктаў


Бакі дамовіліся аб прыняцці міжнароднай дамовы аб аб'яднанні рынкаў нафты і нафтапрадуктаў Расійскай Федэрацыі і Рэспублікі Беларусь і гарманізацыі нацыянальных заканадаўстваў.

Фарміраванне аб'яднанага рынку электрычнай энергіі


Бакі дамовіліся падпісаць міждзяржаўны дагавор аб фарміраванні аб'яднанага рынку электраэнергіі і правілы функцыянавання дадзенага рынку. Яны будуць прадугледжваць гарманізацыю заканадаўстваў, а таксама намецяць траекторыю па рэалізацыі прынцыпаў больш глыбокай інтэграцыі электраэнергетычных рынкаў дзвюх краін.

Развіццё атамнай энергетыкі


Бакі дамовіліся да канца 2023 года забяспечыць уніфікацыю заканадаўства ў сферах эксплуатацыі аб'ектаў ядзернай энергетыкі, рэгулявання радыяцыйнай бяспекі, аварыйнай гатоўнасці і рэагавання, звароты з ядзерным палівам і радыеактыўнымі адходамі.

Фарміраванне адзінай аграрнай палітыкі


Бакі буду збліжаць заканадаўства ў галіне сельскай гаспадаркі для павелічэння аб'ёмаў узаемнага гандлю сельгаспрадукцыяй, зняцця адміністрацыйных бар'ераў, забеспячэння харчовай бяспекі і сумеснага навукова-тэхнічнага развіцця сельскай гаспадаркі.

Фарміраванне адзінай прамысловай палітыкі


Бакі дамовіліся аб стымуляванні развіцця сумесных вытворчасцей, а таксама правядзенні адзінай палітыкі падтрымкі вытворчасці і продажаў. Прадугледжана ўхіленне эканамічных і тэхнічных бар'ераў у частцы вытворчасці прамысловай прадукцыі для павышэння празрыстасці двухбаковага гандлю і павелічэння тавараабароту.

Увядзенне адзіных правілаў доступу да дзяржаўнай замовы і дзяржаўных закупак


Будзе гарманізавана заканадаўства ў галіне забеспячэння роўнага доступу да дзяржзаказу і дзяржзакупак, а таксама ў сферы рэгулявання дзяржаўных (муніцыпальных) закупак. Пры дзяржзакупках у Расіі можна будзе выкарыстоўваць банкаўскія гарантыі, выдадзеныя беларускімі банкамі. Плануецца ліквідаваць абмежаванні доступу да дзяржаўных (муніцыпальных) закупак.

Адзіныя правілы ў галіне абароны правоў спажыўцоў


Да 31 снежня 2022 года павінна быць заключана міжурадавае пагадненне аб адзіных правілах у галіне абароны правоў спажыўцоў у Саюзнай дзяржаве.

Адзіныя правілы канкурэнцыі


Плануецца зацвердзіць агульныя падыходы да фарміравання і ўкаранення правілаў канкурэнцыі на аснове міжурадавага пагаднення. Яно дазволіць вызначыць адзіныя правілы канкурэнцыі, у тым ліку паўнамоцтвы антыманапольнага органа ў частцы магчымасці прызначэння пазапланавых праверак і экспертыз.

Уніфікацыя патрабаванняў да арганізацыі і ажыццяўлення гандлёвай дзейнасці


Бакі дамовіліся аб прыняцці нарматыўных прававых актаў, якія забяспечваюць адзіныя патрабаванні ў галіне рэгулявання гандлю і грамадскага харчавання, а таксама аб гарманізацыі заканадаўства ў гэтай сферы.

Фарміраванне адзіных прынцыпаў функцыянавання адзінага рынку сувязі і інфарматызацыі


Будуць распрацаваны новыя і актуалізаваны дзеючыя міжурадавыя, міжведамасныя і іншыя пагадненні ў галіне сувязі і інфарматызацыі. Плануецца ўніфікаваць заканадаўства ў галіне паштовай сувязі, заканадаўства аб пабудове інфраструктуры сетак сувязі. Гэтая праграма прадугледжвае адмену роўмінгу на тэрыторыі Саюзнай дзяржавы. Прадугледжваецца гарманізацыя выкарыстання электронных дакументаў і электроннага подпісу, а таксама прадастаўленне дзяржаўных паслуг у электроннай форме.

Уніфікацыя рэгулявання бухгалтарскага ўліку і складання бухгалтарскай (фінансавай) справаздачнасці


Бакі дамовіліся аб стварэнні ўмоў для звароту супастаўнай кансалідаванай фінансавай справаздачнасці гаспадарчых суб'ектаў, аб фарміраванні інфармацыйнай базы для пашырэння знешнеэканамічных, інвестыцыйных і дзелавых сувязей, аб выхадзе гаспадарчых суб'ектаў на міжнародныя рынкі капіталу, а таксама аб доступе зацікаўленых асоб да фінансавай справаздачнасці гаспадарчых суб'ектаў.

Уніфікацыя заканадаўства ў сферы турысцкай дзейнасці


Мяркуецца гарманізацыя стратэгій развіцця турызму, норм дзейнасці экскурсаводаў і гідаў-перакладчыкаў. Будуць створаны агульныя правілы інфармавання аб стандартызацыі якасці гасцінічных паслуг.

Будуць уніфікаваны гарантыі якія прадстаўляюцца турыстам пры аказанні турыстычных паслуг, патрабаванні для вядзення турыстычнай дзейнасці ў частцы фінансавай адказнасці тураператара, а таксама забяспечана абарона правоў турыста пры немагчымасці выканання тураператарам абавязацельстваў па аказанні турыстычных паслуг.

Правядзенне ўзгодненай палітыкі ў сацыяльна-працоўнай сферы


Беларусь і Расія выпрацуюць адзіныя падыходы па гарманізацыі заканадаўства ў частцы працоўных адносін
і аховы працы, занятасці насельніцтва, сацыяльнага страхавання і пенсійнага забеспячэння, падтрымкі сем'яў з дзецьмі, сацыяльнага абслугоўвання і сацыяльнай падтрымкі асобных катэгорый грамадзян.


Паводле reform.by

Хочаце ведаць больш? Сачыце за нашымі публікацыямі ў Telegram і Facebook!

  • Апошняе на сайце
,

Больш цікавага на «Новым Часе»: