Bloomberg: расійскія інтэрнэт-тролі зноў спрабуюць уплываць на выбары ў ЗША

Замест стварэння кантэнту, які выклікае рознагалоссі, тролі сталі ўзмацняць яго значнасць з дапамогай фэйкавых акаўнтаў. Апошнія ставяць лайкі і падтрымліваюць каментарамі сцверджанні рэальна існуючых людзей, высветлілі эксперты.
Расійскія інтэрнэт-тролі зноў спрабуюць умяшацца ў палітычную кампанію ў ЗША. Гэтым разам іх мішэнню сталі прэзідэнцкія выбары ў 2020 годзе, паведамляе Bloomberg са спасылкай на амерыканскіх экспертаў па кібербяспецы. Каб паўплываць на гэтую кампанію, тролі, па інфармацыі суразмоўцаў агенцтва, мяняюць сваю стратэгію. Замест самастойнага стварэння кантэнту яны пачалі ўзмацняць палітычныя рознагалоссі ў сацсетках пры дапамозе запісаў з фальшывых акаўнтаў, кажуць спецыялісты.

Сярод тых, хто падчас новай кампаніі ў ЗША можа паспрабаваць абысці уведзеныя пасля прэзідэнцкіх выбараў 2016 года ў Facebook і Twitter меры абароны для пошуку і выдалення падробленага кантэнту, эксперты называюць прадстаўнікоў пецярбургскага Агенцтва інтэрнэт-даследаванняў (больш вядома як «фабрыка троляў»).

«Мы бачым, што замест таго, каб ствараць кантэнт самастойна, яны [тролі] ўзмацняюць значнасць [ўжо існуючага] кантэнту», — сказаў Bloomberg дырэктар па аналізе аператыўнай інфармацыі амерыканскай кампаніі FireEye Inc. Джон Хультквіст (арганізацыя спецыялізуецца на прадастаўленні рашэнняў і паслуг сеткавай бяспекі). У такім выпадку прапанаваныя тролямі тэзісы не абавязкова будуць недакладнымі і падпадуць пад уведзеныя Facebook і Twitter абмежаванні, удакладніў ён. Гэта, лічыць эксперт, «дае ім магчымасць схавацца за кімсьці іншым».

Падобнага пункту гледжання прытрымліваецца і старэйшы даследчык кампутарных пагроз у Symantec Corp. Кэндзід Вуіст. Паводле яго слоў, спад стварэння тролямі новага кантэнту ён назіраў з 2017 па 2018 год. Прыкладна ў гэты перыяд хакеры пачалі пераходзіць да масавага стварэнні акаўнтаў-падпісчыкаў, якія можна было б выкарыстоўваць у якасці платформаў для напісання выклікаючых рознагалоссі паведамленняў у 2020 годзе, адзначыў Вуіст.

Стратэгія хакераў у дадзеным выпадку, як указаў эксперт, заключаецца ў тым, каб узломваць кампутары і выкарыстоўваць іх для стварэння вялікай колькасці новых акаўнтаў у соцсетях. Падобныя ўліковыя запісы пасля становяцца «праўдападобнымі падпісантамі» фэйкавых акаўнтаў, на запісы якіх яны таксама ставяць свае лайкі, растлумачыў спецыяліст.

Рэзюмуючы гэта, Bloomberg адзначае, што, нягледзячы на ​​тое, што схаваныя намаганні троляў, накіраваныя на павелічэнне значэння «раз'яднальнага кантэнту», створанага сапраўднымі людзьмі, не з'яўляюцца новай тэхналогіяй, хакеры і тролі, «падобна», у значнай ступені выкарыстоўваюць яе перад надыходзячымі прэзідэнцкімі выбарамі ў ЗША.

Раней, 5 сакавіка, аб тым, што сацыяльныя сеткі застаюцца асноўным сродкам уплыву замежных гульцоў на палітычныя кампаніі ў ЗША, выступаючы на ​​міжнароднай канферэнцыі па інфармацыйнай бяспекі (RSA) у Сан-Францыска, заявіў дырэктар ФБР Крыстафер Рэй. Спецслужба, паводле яго слоў, працуе з кампаніямі, каб вырашыць гэтую праблему.

«Тое, што практычна не слабее і толькі ўзмацняецца падчас выбарчых цыклаў, — гэта зламысная кампанія замежнага ўплыву, якая ажыццяўляецца пераважна з выкарыстаннем сацыяльных сетак», — сказаў Рэй. «Гэта працягваецца, і мы рыхтуемся да таго, каб гэта будзе працягвацца і зноў павялічыцца да 2020 года», — дадаў ён.

Чарговыя выбары прэзідэнта ў ЗША павінны адбыцца ў лістападзе 2020 года. Раней амерыканскія ўлады неаднаразова абвінавачвалі ва ўмяшанні ў палітычныя кампаніі ў краіне Расію. У гэтым яны падазраюць у тым ліку пецярбургскае Агенцтва інтэрнэт-даследаванняў. Масква гэтыя дадзеныя адмаўляе.

rbc.ru

Хочаце ведаць больш? Сачыце за нашымі публікацыямі ў Telegram і Facebook!