Дасье ў карыкатурах: Затор глабальнага маштабу

Аварыя кантэйнеравоза ў Суэцкім канале стала навіной нумар адзін у сусветных СМІ. Судна Ever given села на мель, заблакаваўшы шлях для розных транспартных судоў з грузамі на многія мільёны долараў. Зрэшты, Суэцкі канал, як можна пераканацца на прыкладзе карыкатур, не першы раз становіцца крыніцай сусветных шокаў.
Ідэя будаўніцтва Суэцкага канала паўстала ізноў у другой палове XIX стагоддзя. Свет у гэты перыяд перажываў эпоху каланіяльнага падзелу. Паўночная Афрыка, самая блізкая да Еўропы частка кантынента, прыцягвала ўвагу вядучых каланіяльных дзяржаў. Егіпет і быў прадметам суперніцтва Вялікабрытаніі і Францыі. Некаторыя тагачасныя карыкатурысты нават прадказвалі вайну за права выхаду да Чырвонага мора.
Канал быў пабудаваны і ў выніку дастаўся брытанцам, якія кіравалі ім да 1952 года, калі ў краіне адбыўся пераварот. Яго арганізатары — група «Свабодныя афіцэры» з Гамаль Абдэль Насерам на чале абвясцілі Егіпет рэспублікай, а ў 1956-м заявілі, што Суэцкі канал нацыяналізаваны. На Захадзе гэта ўспрынялі як спробу ўзяць пад кантроль стратэгічныя пастаўкі нафты і шантажаваць сусветныя сталіцы.

Нацыяналізацыя ў выніку паслужыла падставай для англа-франка-ізраільскай агрэсіі супраць Егіпта, якую разам спынілі СССР і ЗША. Хрушчоў нават пагражаў нанясеннем тэрмаядзерных удараў па тэрыторыі краін-інтэрвентаў. Так ці інакш па ходзе інтэрвенцыі каналу былі нанесеныя значныя пашкоджанні, рух па ім быў перапынены і аднавіўся толькі ў 1957-м.

У выніку араба-ізраільскай «шасцідзённай вайны» 1967 года суднаходства па Суэцкім канале зноў было перапынена. Зона канала фактычна ператварылася ў лінію фронту, якая падзяляла егіпецкія і ізраільскія войскі. З-за нестабільнасці паставак нафты на Захадзе, асабліва ў Штатах, пачаўся імклівы рост коштаў на бензін. Некаторыя мастакі нават выяўлялі ЗША ў якасці раба бензіну. Толькі 5 чэрвеня 1975 года Суэцкі канал быў зноў адкрыты для суднаходства.
І вось канал зноў у цэнтры ўвагі з-за блакавання яго працы. Згодна з экспертнымі ацэнкамі, кантэйнеравоз блакуе транспартныя перавозкі на суму прыкладна $ 9,6 млрд у суткі. Не кажучы пра тое, што маршрут праз Суэц складае 12% гандлёвага трафіку. Гэты страшны ўдар па сусветнай эканоміцы мастак выдання Cartoonstock параўнаў з косткай у горле.

Затое для аматараў мемаў аварыя з Ever given проста скарбніца жартаў.



Не абышлося без канспіратыўных тэорый. Інцыдэнт выклікаў цікавасць да праекту «Новы шаўковы шлях» – маршрут перакідання тавараў з Кітая ў Еўропу праз Еўразію. Расія актыўна пачала рэкламаваць Паўночны марскі шлях. У некаторых узнікаюць слушныя пытанні, а раптам Evergreen затрымаўся на мелі не выпадкова? Аматарам тэорый змоў мастак з рэсурсу Cagle намаляваў карыкатуру: быццам карабель утрымлівае нейкая марская пачвара, якая працуе на Маскву. Так ці інакш геапалітычных наступстваў прыгод Evergreen таксама выключаць не варта. Суэц ёсць Суэц.



Хочаце ведаць больш? Сачыце за нашымі публікацыямі ў Telegram і Facebook!

  • Апошняе на сайце
,

Больш цікавага на «Новым Часе»: