New York Times атрымала Пулітцэраўскую прэмію за «выкрыццё драпежніцтва рэжыму Пуціна»

Пулітцэраўская прэмія 2020 года пад асвятленне міжнародных падзей прысуджана газеце New York Times за «выкрыццё драпежніцтва рэжыму Уладзіміра Пуціна», гаворыцца ў паведамленні Калегіі Пулітцэраўскай прэміі.
Getty images

Getty images

У паведамленні арганізацыі адзначаецца, што вядучая амерыканская газета атрымлівае ўзнагароду за «набор захапляльных гісторый, якія напісаныя з вялікай рызыкай і выкрываюць драпежніцтва рэжыму Уладзіміра Пуціна».

Прэміі 2020 года ўдастоіліся восем артыкулаў і відэа — пра замах на ўкраінскага чыноўніка ў Роўна, замоўлены з Масквы, аб атручэнні бізнесмена Емяльяна Гебрава ў Балгарыі, аб расійскіх інтарэсах у канфліктах у Лівіі і Цэнтральнаафрыканскай Рэспубліцы і пра бамбаванні бальніц і іншых грамадзянскіх аб'ектаў расійскай авіяцыяй у Сірыі.

Пулітцэраўская прэмія ўручаецца за публікацыі ў газетах, часопісах і на сайтах у ЗША ў розных жанрах. Паралельна існуе другая калегія, якая прысуджае ўзнагароды ў сферах, не звязаных журналістыкай, — у такіх катэгорыях, як «мастацкая літаратура», «гісторыя ЗША», «біяграфіі, аўтабіяграфіі і мемуары», «паэзія», «музыка» і «драматургія». Апошні тэрмін для намінацый — 25 студзеня кожнага года, таму пандэмія Covid-19 у публікацыях журналістаў адбіцца не паспела.

New York Times, як найбольш аўтарытэтнае, прэстыжнае і магутнае друкаванае і інтэрнэт-СМІ ў ЗША, практычна кожны год збірае багаты ўраджай Пулітцэраўскай прэміі. У гэтым годзе, акрамя міжнароднай журналістыкі, ёй дасталіся ўзнагароды за расследвальніцкую журналістыку (пра драпежніцкія ўмовы крэдытаў нью-ёркскім таксістам), а Ніколь Ханна-Джонс была ўганараваная прызам у намінацыі «публіцыстыка» за праект «1619» аб 400-годдзі інстытута рабства ў Паўночнай Амерыцы, які абурыў многіх кансерватараў.

Публікацыі New York Times пра Расію атрымлівалі Пулітцэраўскую прэмію неаднаразова на працягу яе гісторыі (некаторыя з іх, як адзначаныя прэміяй 1932 года карэспандэнцыі Уолтара Дзюранці з Масквы, якія ставілі пад сумнеў рэальнасць масавага голаду ў ходзе калектывізацыі, пасля апынуліся дыскрэдытаваны; у 2003 годзе калегія прызнала, што артыкулы Дзюранці ледзь заслугоўвалі ўзнагароды, але не знайшла ў іх прыкмет свядомага падману).

У 2017 годзе NYT атрымала прэмію за матэрыялы пра расійскія ўмяшанні ў выбары 2016 года.

bbc.com

Хочаце ведаць больш? Сачыце за нашымі публікацыямі ў Telegram і Facebook, падпісвайцеся на наш канал у Яндэкс Дзэн!

Больш цікавага на «Новым Часе»: